• Wybierz grupy
Wyrażam zgodę na otrzymywanie drogą elektroniczną Przewodnika EduBroker przygotowanego przez firmę EduBroker Sp. z o.o. zgodnie z wybranymi przeze mnie tematami (zgodnie z Ustawą z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz.U. z 2002r, nr 144 poz. 1204 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r.).
*pola obowiązkowe

Logical Training Process TM

04 marca 2014


Lata doświadczeń i obserwacji naszych trenerów i konsultantów stały się podstawą do badania skuteczności szkoleń. Wyniki jasno pokazały, że stosowanie pewnych metod i narzędzi przyczynia się do uzyskiwania lepszych efektów szkoleniowych. Uczestnicy zapamiętują większą ilość materiału, dzięki czemu szybciej przechodzą z etapu „wiem” do etapu „potrafię”.
Wyniki te posłużyły do stworzenia Logical Training Process TM . To autorska, opatentowana metoda prowadzenia szkoleń, która zwiększa ich efektywność średnio o 20%.

Jak to działa?

Z praktyki wynika, że trenerzy posługują się różnymi stylami pracy z grupą. Jedni pracują z wykorzystaniem prezentacji, inni nie korzystają z tej formy przekazywania wiedzy. Jedni ćwiczą tzw. „scenki”, inni skupiają się tylko na tzw. case studies. To sprawia, że brak jest pewnego utrwalonego standardu, który przekładałby się na efekt końcowy. Istotą Metody LTP TM jest umiejętne połączenie wszystkich elementów szkolenia przez trenera. Składają się na nie:

  •  PROCESS (proces) - odzwierciedlenie w programie szkolenia chronologii działania biznesowego, bazującego na rzeczywistości zawodowej pracownika
  •  PRESENTATION (prezentacja) - wkład merytoryczny zawierający wszystkie najważniejsze treści dotyczące danego zagadnienia i porządkujący strukturę programu szkolenia
  •  PRACTICING (praktyka) - trening umiejętności stosowany w oparciu o zasadę „omów jak -zrealizuj-omów błędy – zrealizuj ponownie” i stanowiący 70-80% czasu przeznaczonego na szkolenie
  •  REPEATING (powtórzenia) - przypominanie kluczowych elementów dotyczących danego modułu w formie mini testów, ćwiczeń lub mini wykładów
  •  SUMMARIES (podsumowania) - streszczenie całości danej partii materiału i zaakcentowanie treści które należy bezwzględnie zapamiętać
  •  TOOLS (narzędzia) - zestaw dodatkowych materiałów ułatwiający zastosowanie nowo nabytych umiejętności w praktyce


 schemat

Menedżerów zainteresowanych poznaniem naszej autorskiej metody w praktyce zapraszamy do kontaktu i śledzenia aktualności na stronie www.aliorszkolenia.pl

oraz na naszym funpage:
http://www.facebook.com/pages/Alior-Instytut-Szkole%C5%84/447418635329005?ref=ts&fref=ts

Opracowanie: Honorata Sołgut

Polecane artykuły:

  • Gry szkoleniowe- udawane nauczanie czy rzeczywiste podnoszenie kompetencji pracowniczych

    Zabawa jest nauką, nauka zabawą. Im więcej zabawy, tym więcej nauki.
    Czyżby?...
    Słowa Glenna Domana z pewnością odnieść można do sposobu, w jaki najszybciej rozwijają się dzieci. Pytanie: czy podwyższanie kompetencji prowadzone w formie zabawy jest słusznym rozwiązaniem w przypadku dorosłych? Na pewno innowacyjnym i coraz częściej stosowanym w firmach, zwłaszcza tych dynamicznie rozwijających się. Dostarczenie pracownikom jednocześnie nauki i zabawy w postaci gry szkoleniowej może przynieść wiele korzyści i znacząco przewyższyć standardową formę szkolenia. W jaki sposób?
     

    SZCZEGÓŁY
  • Treningi modułowe- nowoczesna metodologia szkoleniowa gwarantująca trwałe wdrożenie nabywanych umiejętności

    Czy zwykłe 2-dniowe szkolenia mają sens? Dlaczego po profesjonalnie przeprowadzonym szkoleniu efekty nie zawsze są trwałe, a zmiany bywają tylko chwilowe? Główną przyczyną takiego stanu rzeczy jest postrzeganie szkoleń jako jednorazowe wydarzenie, niczym plaster, który nalepia się na otwartą ranę, który nie leczy, a tylko zasłania i chroni przed dalszymi urazami.

    Powszechnie wiadomo jak badać potrzeby oraz jak sprawdzać atrakcyjność szkolenia po jego zakończeniu wśród uczestników. Co jednak z przygotowywaniem uczestników do procesu zmiany oraz wsparciem ich we wdrożeniu nabywanych kompetencji?
    Lekarstwem na tę dolegliwość jest wprowadzenie regularnego kształcenia rozłożonego w czasie.

    SZCZEGÓŁY